Goedemorgenservice en welzijnsmelding

Hoe heeft u de zekerheid dat cliënten nog gezond en wel zijn, zonder dat u ze iedere dag ziet? Dat kan door ze iedere dag even te horen. ‘s Morgens bij het wakker worden of op een vast moment op de dag is er contact met De ZorgCentrale.

Elke dag even contact om te weten hoe het met iemand gaat

Hoe heeft u de zekerheid dat cliënten nog gezond en wel zijn, zonder dat u ze iedere dag ziet? Dat kan door ze iedere dag even te horen. ‘s Morgens bij het wakker worden of op een vast moment op de dag is er contact met De ZorgCentrale.

Een oudere of chronisch zieke die alleen thuis woont, kan zich onzeker voelen. Er kan immers altijd iets gebeuren overdag of ‘s nachts, zonder dat iemand daar weet van heeft. Die controle neemt De ZorgCentrale over. Bijvoorbeeld met de goedemorgenservice, door iedere dag kort te bellen: ‘Goedemorgen, hoe gaat het met u vandaag?’ Dat telefoontje is meteen een stimulans om hem of haar aan te zetten tot actie. Of om de dag door te nemen.

Welzijnsmelding ter controle

Vergelijkbaar is de welzijnsmelding: een dagelijks controlemoment op een vast tijdstip. Uw cliënt hoeft alleen maar even door te geven of alles in orde is. Dat kan actief (door middel van het indrukken van een alarmknop) maar het kan ook passief, door het gedrag te laten registreren door sensoren.

Er kan zoveel meer voor uw cliënt

  • Een groter gevoel van veiligheid
  • De mogelijkheid om langer zelfstandig te blijven wonen
  • Minder druk op de mantelzorgers
  • Aandacht en betrokkenheid

Er kan zoveel meer voor uw organisatie

  • Eerder op de hoogte bij escalatie
  • Voorkomen van escalaties