Personenalarmering

Adequate hulp inschakelen met één druk op de alarmknop

Langer thuis blijven wonen, met een zorgvraag die alleen maar toeneemt. Dat vraagt om adequate oplossingen voor het geval er acuut hulp vereist is. De ZorgCentrale voorziet daarin: met personenalarmering. Letterlijk één druk op de knop is genoeg om die hulp in te schakelen.

Plezierig, om te kunnen blijven wonen in je eigen omgeving. Maar voor veel ouderen die alleen wonen, is het ook een risico. Mensen kunnen vallen. Plotseling onwel worden. Of om een andere reden behoefte hebben aan hulp. Personenalarmering is een effectief middel om mensen langer zelfstandig te laten wonen. Ingewikkelde elektronica komt er niet aan te pas, eenvoud wel. Cliënten dragen een alarmknop om de pols of om de hals. Gebeurt er iets, dan volstaat letterlijk één druk op de knop. Niet alleen in de woning, ook een stukje erbuiten. En dankzij de zogenoemde ‘smart hub’ is personenalarmering bij De ZorgCentrale dubbel veilig: de alarmknop reageert zowel op IP als op de sim van de gsm.

Direct een centralist aan de lijn

De alarmknop is verbonden met een alarmkastje in de woning, dat weer verbonden is met De ZorgCentrale. Cliënten krijgen à la minute een centralist aan de lijn, dag en nacht. Die bepaalt in overleg welke opvolging vereist is: een thuiszorgorganisatie, een huisarts, een familielid of een mantelzorger. Centralisten hebben een gedegen medische achtergrond om te kunnen bepalen welke inzet verstandig is.

Er kan zoveel meer voor cliënten

  • Meer veiligheid in de eigen omgeving
  • Hulp op afroep beschikbaar: minder onzekerheid
  • Geen escalaties omdat tijdig hulp kan worden ingeroepen

Er kan zoveel meer voor organisaties

  • Geautomatiseerde 24-uurs aanwezigheid van zorgmedewerkers (VPT verplichting)
  • Voorkomen van escalaties
  • Declareren ingezette zorg
  • Vroegsignalering en risicosignalering op basis van data-alarmering (‘veelmelders’)
  • Zorg op maat bieden