Belangrijke mededeling: Landelijke storing

13/01/2025
Delen via \a\a

Afgelopen weekend heeft een grote storing bij Tele2 in heel Europa voor hinder gezorgd. Helaas ervaren wij vandaag, maandag, ook problemen als gevolg van deze storing. Ons systeem is momenteel overbelast, waardoor alarmmeldingen niet correct binnenkomen. 

Om de impact daarvan zoveel mogelijk te beperken, zijn wij direct overgestapt naar onze noodservers. 
Wij werken met de hoogste prioriteit aan een stabiele oplossing en houden u op de hoogte van de situatie. 

Zorgpartners 
Wij adviseren zorgpartners om: 

  • Een bericht in het ECD te plaatsen, zodat medewerkers op de hoogte zijn van de situatie. 
  • Medewerkers actief te informeren over de storing. 
  • Extra aandacht te besteden aan kwetsbare cliënten. 

Heeft u vragen? Neem dan bij voorkeur contact met ons op via e-mail: klantenservice@dezorgcentrale.nl. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op. 

Advies voor uw cliënten 
Om de druk op onze systemen te verlagen en te zorgen dat we meldingen zo goed mogelijk kunnen verwerken, vragen we uw cliënten het volgende: 

  1. Geen testmeldingen doen. 
  2. Zelf het alarmapparaat resetten wanneer dat nodig is. 

U kunt uw cliënten onderstaande instructies geven voor het resetten van hun apparaat: 

Smarthub

Het alarmapparaat resetten 

Smart Hub-apparaat 

Wanneer er nog geen alarm is gemaakt, kunt u uw apparaat op de volgende manier resetten:

  1. Controleer of het apparaat is aangesloten op de stroom en het internet.
  2. Druk de groene knop in en houd deze 6 seconden vast totdat u de melding "Programmeer modus" hoort.
  3. Blijf de groene knop ingedrukt houden totdat u hoort: "Verwijder stekker."
  4. Haal de stekker uit het apparaat en sluit deze opnieuw aan. Het apparaat is nu gereset. 

 

Wanneer er wel alarm is gemaakt (rood knipperend lichtje), kunt u de volgende stappen doorlopen:

Resetten van de SIM-kaart (Smart-Hub) 

  1. Schuif het witte rubbertje aan de zijkant van het apparaat weg om toegang te krijgen tot de SIM-kaart.
  2. Duw de SIM-kaart iets naar binnen totdat deze eruit springt.
  3. Druk gedurende 30 seconden regelmatig kort op de groene knop totdat de rode knop niet meer knippert. U hoort mogelijk de melding "Geen SIM-kaart".
  4. Plaats de SIM-kaart terug en klik deze vast. 

TeleAlarm: De TA74 resetten 

  1. Druk de onderhoudstoets (zit aan onderkant van het alarmapparaat) 0,5 tot 2 seconden in en laat de toets vervolgens los. 
  2. Het toestel geeft een pieptoon en wordt opnieuw opgestart. 
TA

Wij danken u voor uw begrip en medewerking in deze uitzonderlijke situatie. 

Met vriendelijke groet, 

De ZorgCentrale