Hoe Gennaro Goodett bij De ZorgCentrale het verschil maakt

16/07/2024
Delen via \a\a

Bij De ZorgCentrale werkt Gennaro Goodett (25) hard aan het welzijn van zijn collega's. Voor het initiatief Facilicom Sociaal belt hij dagelijks medewerkers uit verschillende divisies om te vragen hoe het met hen gaat en of ze ergens hulp bij kunnen gebruiken. Of het nu gaat om een luisterend oor, advies over werk of zelfs financiële begeleiding, Gennaro staat klaar om te helpen.

Een luisterend oor op het juiste moment

Hoewel het in het begin wat onwennig was om onbekende collega's te bellen, merkte Gennaro al snel hoe graag mensen hun verhaal delen. Facilicom stuurt van tevoren een bericht om het telefoontje aan te kondigen, wat de meeste mensen meer openstelt voor een gesprek. “Laatst zei iemand: ‘Je belt precies op het goede moment.’ Dat voelde goed en toonde aan hoe nodig dit werk is,” vertelt Gennaro.

Impact met elk gesprek

Naast zijn werk studeert Gennaro rechten, kennis die hij ook toepast in zijn gesprekken. Zijn doel is duidelijk: zorgen dat problemen worden aangepakt en collega’s de hulp krijgen die ze nodig hebben. Soms blijft het niet bij één gesprek, maar volgt hij na enkele weken op om te checken hoe het gaat. “Gelukkig hoor ik vaak dat er al stappen in de goede richting zijn gezet,” zegt hij.

Duurzaamheid en welzijn

Voor Gennaro draait duurzaamheid niet alleen om het milieu, maar ook om het welzijn van mensen. “In mijn ogen is duurzaamheid vooral: een collega die voor een langere periode gezond, met plezier en met rust in het hoofd kan werken,” legt hij uit. Door simpelweg te vragen ‘hoe gaat het met je?’, helpt hij bij het creëren van een gezonde en tevreden werkomgeving, wat bijdraagt aan de lange termijn tevredenheid en productiviteit van medewerkers.

Bij De ZorgCentrale werken we aan een toekomst waarin iedereen zich gezien en gehoord voelt. Dankzij mensen zoals Gennaro maken we elke dag een verschil.

Illustratie Facillicom Magazine